Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/akkuzhu1/public_html/system/database/mysql.php on line 6
Zsebkímélő tanácsok akkumulátorokról

Zsebkímélő tanácsok akkumulátorokról

Mi tehát a tennivaló, ha hideg téli reggelen nem akar a motorunk életre kelni?
Ha indítózás közben a motor a szokásos sebességgel pörög, akkor a gyújtás vagy az üzemanyag ellátó rendszer vizsgálatával kezdjük.


Ha hallhatóan lassabban forog az önindító és a motor is, akkor az akkumulátor, a vezetékrendszer és az önindító vizsgálata vezethet el a hiba okához.
Először is szereljük le, majd tisztítsuk meg az akkumulátor kúpjait és a vezetékek csatlakozóit. Ha az első két kategóriába tartozó akkumulátorunk van, ellenőrizzük az elektrolit szintjét, szükség esetén pótoljuk a hiányzó desztillált vizet. Szereljük vissza a csatlakózásokat és indítózzunk. Ha a lassú forgás továbbra is fennáll, annak eldöntése szükséges, hogy az akkumulátor lemerült-e, esetleg használhatatlan, vagy az önindító hibás?
Ismerősünk jó állapotú, legalább a miénknek megfelelő indítóáramú akkumulátoráról megpróbálhatjuk a motorunkat beindítani. Ha sikerült, akkor a töltőrendszerünk vizsgálata következhet.

Ha nem sikerült “bebikázni” a motort, akkor persze nem lettünk okosabbak, ugyanis további két hibalehetőséggel kell számolnunk: ismerősünk akkuja megfelel-e a motorunk indításához, ill. az indítókábel csatlakozásai precízek-e. Az is előfordulhat, hogy a saját lemerült akkumulátorunk “szívja” le az ismerősünk akkuját. Ezeket a kételyeket egy feszültségmérő műszerrel zárhatjuk ki. Ha indítózás közben az akkumulátor kapocsfeszültsége nem esik 10 V alá, akkor nem az akku indítóképességén múlik a siker. Ha ilyen esetben az önindítón 8,5-9 V-nál kisebb értéket mérünk, az akku és az indító közti vezetékek és csatlakozásaik a vétkesek.

Ha az akku feszültsége 10 V alá esik indítózás közben, további kísérletezés előtt érdemes elővenni az akkutöltőt.
Csak abban az esetben cseréljünk akkumulátort, ha az autónk elektromos rendszere műszeres méréssel is kifogástalannak bizonyult!
Ne feledje, hogy az akkumulátor olyan, mint az Ön pénztárcája: bármilyen nagy is (a kapacitása), ha többet vesz ki belőle (fogyasztók) mint amit beletesz (generátor), előbb-utóbb kiürül!

Minden jog fenntartva: Akku-Expressz Kft.